دسته‌ها
مقالات ترجمه شده

دانلود ترجمه مقاله درایو موتور القایی ولتاژ بالا، بیش تحریک پیشرفته DC

مقاله درایو موتور القایی ولتاژ بالا، بیش تحریک پیشرفته DC

ترجمه مقاله با عنوان پيش تحریک پيشرفته دی سی با كنترل شار موثر پيوندی

دانلود ترجمه مقاله درایو موتور القایی ولتاژ بالا، بیش تحریک پیشرفته DC ترجمه مقاله پيش تحریک پيشرفته دی سی با كنترل شار موثر پيوندی

نمونه متن ترجمه شده در زیر :

اين مقاله، يك پيش تحريك پيشرفته و توسعه یافته DC براي سيستم درايو موتور القايي كنترل شده بصورت ولتاژ متغير – فركانس متغير را پيشنهاد مي دهد. بردارهاي ولتاژ بر طبق مولفه راكتيو جريان موتور تنظيم مي شوند كه خيلي سريع مقدار شار موثر پيوندي موتور در مرحله پيش تحريك را برقرار مي سازد و خط سيرش را كل پروسه راه اندازي دقيقاً بصورت يك دايره گرد نگه مي دارد. كنترل پيش تحريك پيشرفته DC منجر به اعوجاج كمتر شار پيوندي، لرزش كمتر گشتاور و بطور قابل ملاحظه اي جريان هجومي كمتر، مي شود.

آزمايشات بر روي يك سيستم درايو سرعت متغير 380 V ac – 315 kw ، به موثري و صحت روش پيشنهادي اعتبار مي بخشد.

1- مقدمه
در سيستم هاي درايو موتور ، كنترل راه اندازي ، همواره يك موضوع بحراني به علت جريان هجومي در فرآيند راه اندازي است كه منجر به آسيب ديدن عايق موتور و در معرض خطر بودن ادوات نيمه هادي [1-4] مي شود. اين مسئله بطور زيادي به نبود شار موثر پيوندي مربوط است. روشهاي كنترل برداري، براي مثال كنترل گشتاور مستقيم (DTC) و كنترل ميدان برداري (FOC) قادر به تحويل گشتاور مورد نظر و پايين آوردن جريان راه اندازي از طريق پردازش مشاهده و كنترل دقيق شار پيوندي مي باشند. با اين حال، آنها درصورت غيرخطي بودن تجهيزات قدرت و پيچيدگي و سختي شناسايي پارامترها با مشكل مواجهند. هم FOC و هم DTC با چالشهاي مشاهده نادرست شار پيوندي ، كه بويژه براي كنترل برداري بدون سنسور در عملكرد سرعت كم مهم است، مواجهند[5,6].


عنوان انگلیسی مقاله: An Enhanced DC Preexcitation With Effective Flux-Linkage Control for the High-Power Induction Motor Drive System
عنوان فارسی مقاله: پيش تحریک پيشرفته دی سی با كنترل شار موثر پيوندی برای سيستم درايو موتور القايی توان بالا
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
بخشی از مقاله انگلیسی :

Fig. 8 shows the comparison of four startup strategies un- der the same VVVF startup condition with no load. The four methods are: 1) directly startup, 2) startup with preexcitation only, 3) startup with flux-linkage control method only, and 4) startup with the proposed method. In Fig. 8(a) and (b), the inrush current larger than 1800 and 1400 A occurs in startup process, respectively. In Fig. 8(c), the maximum in-rush current is 1200 A. In Fig. 8(d), the peak value of current is less than 900 A. More specifically, the maximum currents of four startup strategies under the same VVVF startup condition are compared in Fig. 9. The proposed startup method helps shrink 950 A in the starting process, while only 400 A is saved with conventional dc preexcitation control. Due to the improvement in the start- ing process, eventually only three IGBTs (450 A) in parallel are needed, which significantly saves the cost of the ASD system. Fig. 10 shows the full-load experiment in 20 Hz, which demonstrated that the proposed method also works well in the full-load steady-state operation.

مقاله درایو موتور القایی ولتاژ بالا، بیش تحریک پیشرفته DC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 10 =